Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Teszt: Chrysler Sebring 2.0 Limited - Amerika Suzukija itthon luxusautó

2007.07.03


Ez volt az Airflite névre hallgató tanulmány
A 300C erőszakos kinézetét már megszokták itthon, talán már meg sem bámulják az utcán. A Sebringre viszont lépten-nyomon kíváncsi szemek tapadtak, annak ellenére, hogy ebben az autóban semmi vadság nincs, egyszerűen különleges a formája. Persze az még így is könnyen kisakkozható, hogy amolyan 300C junior megalkotása volt a cél, egy új egyéniség megteremtése mellett. A kisebbik Chrysler-szedán elsőkerekes és jóval komfortosabb, mint az inkább sportosnak mondható nagytesó.

Belül 80%-ban műanyag minden, de ezzel nincs baj, szerencsére nem a létező legegyszerűbb anyagok kerültek az autóba. Kifejezetten kulturált, jó minőségű. Amit az első pillanatokban még hiányoltam, az az automata váltó. Helyette 5 fokozatú manuális van, csak a dízelhez jár a hatodik. Mára a kényelem egyik elengedhetetlen elemévé nőtte ki magát, de hamar rájöttem, hogy a kétliteres motor így sem túl acélos és a fogyasztásnak sem tenne jót egy automata. Nincs is olyan Sebring, amit automatával lehetne megkaparintani, ez azért fura a középkategóriában.

Motorok

Semmi retus, ilyen lett a nyers kép
Magyarországra kétféle motort sikerült összekuncsorogni, innen-onnan. Ezt a 156 lóerős benzinest és egy szintén kétliteres, 140 lóerős dízelt a VW-től. Arra már az első pillanattól kezdve nagyon ügyeltem, hogy a gázpedált csak éppen a kislábujjammal nyomjam, ellenkező esetben elkerülhetetlen lenne a 15 literes átlagfogyasztás. Végül 13 lett, ami nem túl kedvező, de ha mondjuk az amerikai motorválasztékra gondolok, ahol egy 2,4-es benzines a beugró modell...

Az amerikaiaknak minek kellenek nagy motorok???

De szép felni
Ha csak abból indulok ki, hogy hajszálra ugyanaz-az autó fut nálunk, mint kint és ide már csak egy vékony kétliteres juthat el, akkor megkérdezném, hogy miért? A 2,7-es V6-os is elmenne 15 literrel, mégis jobban vigyorognék tőle. És akkor most jöhetne a kisebbségi komplexus által vezérelt siránkozás, vagy az amcsikat fikázó gyalázkodás, de egyiknek sem lenne értelme. Kint sokkal szigorúbb ellenőrzések vannak az utakon, tehát a száguldozáshoz nincs rá szükség. Akkor leginkább passzolom a fenti kérdést, vagy átfogalmazhatnám úgy, hogy nekünk miért nem jár?

Limited

Ha gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, hogy a gusztustalan króm vackokért kérnek el 700 ezer forint felárat a Limited-modell esetén. De mivel nem így van, így elmondom a tényeket. Van egy 400 ezer forint értékű GPS-navigációsrendszerünk és napfénytetőnk is. Na, a többi pénz viszont a króm csicsára megy el.

Árak

Különös érzés elemezni a Sebring árlistáját, ahol az első oszlopban 5,3 millió forintos vételárat látni. Jaj, de szép is lenne ilyen árban megvenni egy ekkora kocsit. Ja, hogy ez nettó, akkor menjünk tovább. 6,4 millió szerepel a következő oszlopban ez a bruttó, de ez még mindig nem a vége. A következő tétel 1 millió, ez a regadó, amiből végül összejön a végeredmény. Azért nem szép látni, hogy a viszonylag kedvező nettó árból egy pillanat alatt 7 és fél millióra ugrunk.

Jön a cápa!

Ez a 7 és fél mennyi is a többi modellhez képest? 10 fölött van az Audi A6-os kétliterese. A Mondeo nagyjából hasonló árfekvéssel bír, míg egy Vectra megint csak drágább (8,1 millió forint). Talán a Honda Accord 6 millió körüli vételára a legkedvezőbb ebben a rétegben, de azt leszögezném, hogy benzinest nem vennék. A Chrysler esetében a dízel kétliteres, mindössze kétszázezer forinttal kerül többe. Ha lemondunk a Limited-felszereltség által nyújtott mennyei luxusról, akkor már 7 millió alatt is a miénk lehet, mivel a regisztrációs adó a dízelekre jóval kedvezőbb.

Esküvőn járt a Sebring

Könnyen elfért a menyasszony

Egészen pontosan a legfontosabb szerepet látta el az autók közül, a menyasszony autójaként produkálta magát. Tökéletes választás volt erre a szerepre. Az ifjú pár boldogan fogadta a különös megjelenésű autót, és ami az ilyen jellegű rendezvényeken az autó külső megjelenésén kívül a leginkább számít, az a belső tér. Azért nem mindegy, hogy az ifjú ara egyáltalán befér-e hátra a hatalmas abroncsával.

Különleges extrák

Mindenképpen az egyik legkiemelkedőbb extra a hűtő-fűtő pohártartó, ami Attila pohártartós cikkében is verte a mezőnyt. A hűtő funkcióval 2 fokig hűthetjük a kávénkat, a fűtéssel pedig 40 fokra melegíthetjük a kólát. Ja nem, fordítva! Gyakorlati haszna azonban nem sok van, mert csak egy icipici pohár fér el benne. És egy kávét például nem fogok fél órán keresztül kortyolgatni, ami feltétlenül indokolttá tenné a melegen tartást.

Így csináljunk 2 fokos vizet

Az érintőképernyős kijelző már egy fokkal jobb dolog, bár a rádió állomásai között kutatva vannak néha különös paradoxonok. Azt, hogy melyik állomást mi kövesse, ha léptetem a csatornákat, egy igen bonyolult matematikai véletlengenerátor szabályozhatja, mert nem sikerült rájönnöm a nyitjára. Ráadásul meglehetősen elvonja a figyelmet a kijelző nyomkodása vezetés közben. Annyi a villódzó terület, hogy könnyű zavarba jönni. A GPS-es navigáció már sokkal jobb dolog, ennek a kezelése elég könnyű. Az audio-rendszerhez tartozik egy 20 gigabájtos vinyó is, amire egy USB-porton keresztül tolhatjuk fel a kedvenc zenéinket.

A belső csomagtér vésznyitó haszna

Szökik a paraszt!

Ha véletlenül úgy adódna, elkerülhetetlen, elrabolnunk valakit, akkor nagyon figyeljünk oda a kiszemeltre. Egy piros lámpánál simán kiszökik a csomagtartóból a belső nyitónak köszönhetően. Sokkal jobban járunk, ha eltörjük a kezét vagy több nyugtatót adunk be neki. Ha a bűn útjára tévednénk, ne Sebringgel bűnözzünk!




Galláék a bűn útján

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.